Kadın girişimcilerin başarı faktörleri: Farklılık yaratan stratejilerin çözümlenmesi
Künye
Alpşahin, U. (2011). Kadın girişimcilerin başarı faktörleri: Farklılık yaratan stratejilerin çözümlenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu tez çalışmasında Türkiye'nin örnekleme dahil edilen büyük kentlerinde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin başarı faktörlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla literatürle kadın girişimlerinin performansı ile ilişkilendirilen değişkenler incelenerek bu değişkenlerin girişim performansına etkisi araştırılmıştır. Performans parametreleri olarak karlılık, satış hacmi, işletme ömrü ve çalışan sayısı kullanılmıştır. Veriler kantitatif araştırma yöntemi olan soru formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Soru formları kadın girişimcilerin şahsına ve kadın girişimciliği ile ilgili organizasyonların e mail adreslerine gönderilmiştir. Toplamda 1000 noktaya soru formu gönderilmiştir. Soru formu hazırlanması ve gönderimi için Survey Monkey programı kullanılmıştır. Program İngiltere' de akademik araştırmalarda kullanılmaktadır. Sonuçlar ise SPSS istatistik programı, Survey Monkey ve Excel programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Soruların yapısı gereği, ki kare testi ve linear regresyon yöntemi kullanılmıştır. Linear regresyon modeli bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkileri doğrusal bir model haline getirmemizi sağlamıştır. The aim of this thesis is to search about the success factors of female entrepreneurs who are running their business in our sample cities. The variables which are considered have a relationship with an entreprise?s performance and are examined in terms of their effects on a entreprise?s performance considering the aim of this study. The performance parameters are accepted as profitability, sales volume, survival and the number of employees. Data gathering method is the questionnaire, which is an quantitative research method according to the related literature. The questionnaire was sent to individual female entrepreneurs and to women related organizations via their e mails. Totally the number of sent questionnaire is 1000. The Survey Monkey, which is commonly being used by academic researchers in UK, was used to prepare and to send the questionnaire. The data was analysed by using SPSS, Survey Monkey and Excel. Due to the structure of questions, chi squaretest and linear regression model were used. Linear regression model provided to establish a linear model between the independent variables and the dependend variables.