dc.contributor.author | Ünver, Metin | |
dc.date.accessioned | 2018-07-20T07:41:44Z | |
dc.date.available | 2018-07-20T07:41:44Z | |
dc.date.issued | 2018-02 | |
dc.identifier.citation | Ünver, M. (2018). Courtgi (Gürcü) Bahr-i Sefid (L’egee) Vapur Kumpanyası, 1883-1911. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 16, 175-210. | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-0877 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1869 | |
dc.description.abstract | Courtgi Bahr-i Sefid Vapur Kumpanyası Osmanlı Devleti’nin son döneminde sivrilmiş bir yerli sermaye ürünü olarak 1883-1911 yılları arasında faaliyet göstermiştir. Kurucusunun milliyeti, yabancı kaynaklarda Osmanlı Devleti’nin içinde geliştiği ekonomik ve siyasî ortamdan ziyade 19. yüzyılın sonlarına doğru gelişen Yunan deniz taşımacılığı ve ticaret filosu tarihinin bir parçası olarak değerlendirilmeye çalışılmasına sebebiyet vermiştir. Söz konusu yaklaşım, tarihi gerçeklik açısından gözden geçirilmelidir. Bu çalışmada Courtgi Vapur Kumpanyası Osmanlı Devleti’nin 19. yüzyılın sonunda deniz taşımacılığı konusundaki ihtiyaçları ve Osmanlı tebaası bir sermaye sahibinin bu ihtiyaçları iyi görerek, değerlendirmesi düzleminde ele alınacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Courtgi Steamship Company (Navigation A Vapeur “Égée”) functioned between 1883 and 1911 as a distinguished example of the late 19th century Ottoman local capital. Since the national origins of its founder, the company has been subject in the studies conducted by foreigners to the evaluations that historically it was part of Greek navigation companies and merchant marine flourished towards the end of 19th century rather than something emerged in the economic and political circumstances of the Ottoman Empire. Such approaches are problematic in terms of historical facts. In this study, Courtgi Steamship Company has been treated from a point of view in which needs of Ottoman Empire in the domestic navigation and an Ottoman subject with capital took advantage of those needs by perfectly discerning them were decisive components. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Courtgi Bahr-i Sefid Vapur Kumpanyası | en_US |
dc.subject | Osmanlı Devleti | en_US |
dc.subject | Vapur Şirketleri | en_US |
dc.subject | II. Abdülhamid | en_US |
dc.subject | Courtgi Steamship Company | en_US |
dc.subject | Otoman Empire | en_US |
dc.subject | Navigation Companies | en_US |
dc.subject | Bank of Mytilene | en_US |
dc.subject | Istanbul | en_US |
dc.title | Courtgi (Gürcü) Bahr-i Sefid (L’egee) Vapur Kumpanyası, 1883-1911 | en_US |
dc.title.alternative | Courtgi (Gürcü) Bahr-i Sefid (L’egee) Steamship Company, 1883- 1911 | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 55722 | en_US |
dc.relation.ispartof | Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |