Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBumin Doyduk, Hande Begüm
dc.contributor.authorAykaç, Cansu
dc.date.accessioned2018-07-17T12:57:23Z
dc.date.available2018-07-17T12:57:23Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.citationBumin Doyduk, H. B. ve Aykaç, C. (2018). Asseing The Effect Of Product Innovations On Consumer Satisfaction: A Green Perspective. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16, 41-58.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1842
dc.description.abstractThis article is organized around the idea of scrutinizing the effect of product innovations on environmental satisfaction levels of consumers on products change. The green product innovations are focused. The purpose of this study is to analyse the relationship between environmental friendliness of products and consumers’ satisfaction level of the green products. Companies need to be aware of how customer’s attitudes change and how the customer expectations through product innovations can be managed. The question mostly asked are “Are the customers more aware of the green products?” and “Do the existing green products in the market satisfy the customer expectations?”. This study a scale by Suki (2015) was adapted and conducted over 206 respondents. The results was analysed by hierarchical regression. According to the findings, the effect of green product purchase intention on green product satisfaction was significant.en_US
dc.description.abstractİlgili makale müşterilerin çevresel tatmin seviyelerinin ürün değişimlerinden nasıl etkilendiğini irdelemektedir. Araştırmada yeşil ürün inovasyonlarına odaklanılmış olup, amacı ise; ürünlerin çevre dostu oluşu ve yeşil ürünler için müşterilerin sahip olduğu memnuniyet seviyeleri arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Şirketler, müşteri tutumlarının nasıl değiştiği ve ürün değişimleri ile, müşteri beklentilerini nasıl tatmin edecekleri hususuna vakıf olmalıdır. Çoğunlukla dile getirilen sorular ise; “Müşterilerin yeşil ürünlere karşı olan farkındalıkları arttı mı? ve “Pazardaki mevcut yeşil ürünler müşteri beklentilerini tatmin edebiliyor mu?” şeklindedir. Araştırmada, toplam 206 kişi ile Suki’nin 2015 yılında çalışma**sında kullandığı ölçekler uygulanarak elde edilen veriler kullanılmıştır. Hiyerarşik regresyon analizi sonuçları, yeşil ürün satın alma niyeti ile müşterilerin çevresel ürün satın alma memnuniyetleri arasında pozitif anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnvironmental productsen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectGreen Product Satisfactionen_US
dc.subjectÇevresel Ürünleren_US
dc.subjectMüşteri Tatminien_US
dc.subjectÇevresel Ürün Tatminien_US
dc.titleAsseing The Effect Of Product Innovations On Consumer Satisfaction: A Green Perspectiveen_US
dc.title.alternativeTüketici Tatmininde Ürün Yeniliklerinin Etkisini Belirleme: Yeşil Perspektifen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid260202en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record