A Comparative Analysis Regarding The Effects of Financial Literacy and Digital Literacy on Internet Entrepreneurship Intention
Künye
Bayrakdaroğlu, F. ve Bayrakdaroğluı, A. (2017). A Comparative Analysis Regarding The Effects of Financial Literacy and Digital Literacy on Internet Entrepreneurship Intention. Girişimcilik ve Kalkınma Dergsi, 12, 27-38.Özet
Internet has a great influence on the career plans of individuals as well as economies, life styles and even cultural transformations. In this sense, in recent years, internet has gained a close relationship with entrepreneurship which is frequently discussed in business literature. The interactive nature of internet and entrepreneurship has brought a contemporary concept called “Internet Entrepreneurship” also labelled as digital entrepreneurship and IT-based entrepreneurship, refers to seeking of opportunities by using digital media and other information and communication technologies. Moreover, an entrepreneur candidate is expected to have financial information in a degree due to the fact that every kind of entrepreneurship must be regarded as an investment project at the same time. On the other hand, in order to be an internet entrepreneur, a comprehensive knowledge of internet is quite important and necessary. Thus, the aim of this study is to examine the effects of financial literacy, in addition to digital literacy, on the individual’s intention of internet entrepreneurship. Research was employed with two groups based on low/high financial and digital literacy levels and the difference among those groups was tested in terms of internet entrepreneurship intention. İnternet; ekonomiler, yaşam tarzları ve hatta kültürel dönüşümler üzerinde olduğu gibi bireylerin kariyer planları üzerinde de önemli etkiye sahiptir. Bu anlamda, son yıllarda, internet işletmecilik literatüründe sıklıkla tartışılan girişimcilik ile yakın bir ilişkiye sahip olmuştur. İnternet ve girişimciliğin etkileşimli doğası, dijital medyayı ve diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak fırsatların aranması anlamına gelen “İnternet Girişimciliği” adında, dijital girişimcilik ve BT-tabanlı girişimcilik olarak da adlandırılan, yeni bir kavramı ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte, her girişimcilik türünün aynı zamanda bir yatırım projesi olarak kabul edilmesinden dolayı bir girişimci adayının belirli bir düzeyde finans bilgisine sahip olması beklenmektedir. Öte yandan, İnternet girişimcisi olmak için kapsamlı bir internet bilgisi oldukça önemli ve gereklidir. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı, dijital okuryazarlığın yanı sıra finansal okuryazarlığın bireylerin internet girişimciliği niyetine etkilerini incelemektir. Araştırma, düşük/yüksek finansal ve dijital okuryazarlık seviyelerinde olmak üzere iki grup ile yürütülmüş ve bu gruplar arasındaki fark İnternet girişimciliği niyeti açısından test edilmiştir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Development and Application of Internet Information Pollution Scale
Fırat, Mehmet; Kurt, A. Aşkım (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)This study has two main purposes. The first purpose of this study was to develop a scale for teacher candidates on the Internet information pollution. Second purpose of the study was to examine Internet information pollution ... -
Geç adolesan dönemde dominant el kullanımına göre internet bağımlılığı ve problemli internet kullanımı davranışı risklerinin değerlendirilmesi
Ekin, İbrahim Ender (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Amaç: Problemli İnternet kullanımı, adolesan bireyler arasında en yaygın sorunlardan biridir. Bu araştırma, geç adolesan dönemde dominant el kullanımının internet bağımlılığı ve problemli internet kullanımı davranışı riskini ... -
Ortaokul öğrencilerinin siber aylaklık davranışlarının karma yöntemle incelenmesi
Dereli, Necibe (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve internetin hayatımıza hızlı bir giriş yapması teknoloji ile olan ilişkimizi artırmıştır. Teknolojinin hayatımıza bu derece hızlı girmesi "siber aylaklık" kavramını da ...