Türk Geleneksel Yiyecek Endüstrisinde Girişimsel Fırsatların İncelenmesi: Simit Sarayı Örnek Olayı
Citation
Semerci, A. B. ve Mutlu, S. (2016). Türk Geleneksel Yiyecek Endüstrisinde Girişimsel Fırsatların İncelenmesi: Simit Sarayı Örnek Olayı. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2, 140-174.Abstract
Günümüzde tüm ülke ekonomileri için önemi gittikçe artan girişimcilik faaliyetlerinin ilk basamağını girişimsel fırsat kavramı oluşturmaktadır. Girişimsel fırsatları ortaya çıkaran dinamiklerin açıklanması ve farklı sektörlerde incelenmesi girişimcilik alan yazınında kritik bir öneme sahiptir. Bu noktada bu çalışmanın amacı Türk geleneksel yiyecek endüstrisindeki bir girişimsel fırsatın nasıl ortaya çıktığını ve girişimciler tarafından nasıl hayata geçirildiğini açıklamak ve elde edilen bulguları alan yazınındaki güncel yaklaşımlar ile değerlendirmektir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemidir. Kavramların detaylıca açıklanması, nasıl ve neden ortaya çıktıklarının incelenmesi ve çevresel dinamiklerin dikkate alınması amacı ile araştırma tekniği olarak ise örnek olay incelemesi uygulanmıştır. Türk geleneksel yiyeceklerinden biri olan simidin üretiminde ve satışında ulusal ve uluslararası alanda büyük başarılara imza atmış ve büyüme rakamları ile tanınırlığını arttırmış, sektörün önemli temsilcilerinden Simit Sarayı firması araştırmanın örnek olayı olarak seçilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular girişimcilik literatüründeki girişimsel fırsat yaklaşımları ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuç ve değerlendirme bölümünde ise elde edilen bulgular ve yorumlar doğrultusunda çalışmanın kısıtları, özgünlüğü ve sonraki çalışmalara önerilere yer verilmiştir. Today, the first step of entrepreneurial activities, which have an increased importance for all countries' economies, constitutes entrepreneurial opportunity. The examinations of dynamics revealing entrepreneurial opportunities and investigating in different sectors have critical importance for entrepreneurship literature. In this point, the aim of this study is to examine how an entrepreneurial opportunity arises in Turkish traditional food industry, how this opportunity implemented by entrepreneurs and to evaluate obtained findings with the cuurent approaches in the literature. The research method of this study is qualitative research method. The case study was implied as research technique in order to explain concepts in detail, investigate how and why are they occur and take into consideration the environmental dynamics. Simit Sarayı company, which has local and international success in production and marketing of Turkish traditional food simit, increased popularity with its growth rates and one of the important representatives of the sector, is selected as the case of this study. The obtained findings were evaluated with entrepreneurial opportunities’ approaches in literatures. In conclusion and evaluation part of the study, the limitations and originality of this research and suggestions for further studies were explained in the light of obtained findings and interpretations.
Collections
The following license files are associated with this item: