Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma
Künye
Pazarcık, Y. ve Aydın, E. (2015). Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10 (2), 126-146.Özet
Çalışmanın amacı, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini arttırmak, girişimci davranışlarını tetiklemek amacıyla oluşturulmuş bir eğitim almalarının onların girişimcilik eğilim ve girişimci davranışları üzerindeki etkisini anlamaktır. Bu amaçla, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü örgün ve ikinci öğretim birinci sınıf öğrencileri araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma süreci olan 2014-2015 eğitim yılı bahar yarıyılı boyunca, öğrencilerin takımlar halinde yürüttükleri, planlanmış bir kurguda oluşturdukları ticari girişimcilik projelerinin, ders dönemi başlangıç ve sonunda, onların girişimcilik eğilimleri üzerinde bir etki yaratıp yaratmadığı ve oluşan sonuçların hangi değişkenlerle ilişkili olabileceğine ilişkin bulgular ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın deneysel tasarımına uygun olarak 133 öğrenciyle düzenli aralıklarla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde öğrencilerin girişimcilik eğilim ve davranışlarının düzeyi, yapılandırılmış sorulara verdikleri yanıtlar, oluşturulan gruplar içindeki davranış ve katılımcılıkları değerlendirilmiştir. Araştırma ile girişimcilik temelli tasarlanan derslerin öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışları üzerinde doğrudan etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This article aims to explore and understand the impact of entrepreneurship-oriented course designs and curriculums on students’ entrepreneur tendencies and attitudes. In order to grasp the triggering effect of these designs, Çanakkale Onsekiz Mart University Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences students were incorporated into the research framework, which covered 2014-15 spring semester. Throughout the research, students -in groups/teamscarried out commercial entrepreneurship projects within a specified setup. The research inquired how/why these projects affected students’ entrepreneurship tendencies and what type of variables stimulated these effects. According to the experimental segment of the research 133 students were regularly questionnaired. Depending on their responses to the questionnaire questions, students’ participations/attitudes within the groups were evaluated. Via such experiments, this research showed that entrepreneurship-oriented courses have a direct and positive effect on students’ entrepreneur tendencies and attitudes.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_479601.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1475
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: