Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde elektronik geri bildirimler aracılığıyla yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı bir çalışma
Citation
Işık, Ö. F. (2015). Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde elektronik geri bildirimler aracılığıyla yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleAbstract
İkinci dilde yazma becerisinin kazanılma sürecine ve aşamalarına bakıldığında diğer becerilere nazaran kazanılmasının daha uzun ve zor olduğu görülür. Bu nedenle yazma becerisinin kazandırılması ikinci dil öğretim sürecinde üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Bu çalışmanın amacı, yazma becerisinin önemli bir basamağı olan geri bildirimlerin elektronik ortamlarda iletilmesi tekniği ile ikinci dil olarak Türkçenin öğretiminde yazma becerisinin geliştirilmesidir. Karma araştırma deseni kullanılan bu çalışmada, Aydın Üniversitesi TÖMER’de Türkçe öğrenen B1 seviyesindeki çalışma grubu olarak belirlenen 36 öğrenci, deney ve kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. 6 haftalık uygulama sürecinde kontrol grubu geleneksel yöntemlerle geri bildirim alırken deney grubuna araştırmacı-öğretmen tarafından elektronik geri bildirimler verilmiştir. Sürecin başında ve sonunda yapılan ön test-son test ile uygulamaya yönelik nicel veriler toplanıp analiz edilmiştir. Araştırma boyunca yapılandırılmış öğrenci günlükleri, araştırmacı-öğretmen günlükleri ve odak grup görüşmesinden elde edilen veriler de betimsel analizler için kaynak teşkil etmiştir. Çalışmada deney ve kontrol grubu üzerine yapılan ön test sonucuna göre iki grubun başarı puanları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Bu durum uygulama öncesinde iki grubun eşdeğer olduğu sonucuna ulaşmamızı sağlamıştır. Deney ve kontrol grupları arasındaki son test puanlarına bakıldığında ise bu iki grubun başarı puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Ancak son test değerlerine bakıldığında deney grubu başarı puan ortalamasının kontrol grubu başarı puan ortalamasından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Bu çerçevede ikinci dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde yazma becerisinin geliştirilmesinde e-geri bildirimlerin geleneksel geri bildirime oranla daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Nitel veri toplama araçlarından odak grup görüşmesi ile öğrenci ve araştırmacı öğretmen günlüklerinden elde edilen veriler ise e-geri bildirimlerin, uluslararası öğrencilerin yazma becerisini geliştirmede olumlu katkılar verdiğini ortaya koymuştur.. Bu bulgulardan hareketle, ikinci dil öğretiminde e-geri bildirimlerden yararlanmanın öğrencilerin yazma becerisine nicel ve nitel anlamda katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. When looked at the acquisition process and stages of writing skill in a second language, it is seen that its acquisition is longer and harder in comparison to other skills. Therefore, to get the writing skill of a second language accomplished is a topic required to be strongly focused on in process of teaching a second language. The purpose of this study is the development of writing ability in teaching the Turkish language as a second language by transmitting the feedbacks being the crucial step of writing skill through the electronic medium transmission technique. In this study where mixed research design was employed, 36 students identified to be B1 – level study group learning in Turkish language Aydın University TOMER (Turkish Language Teaching Applıcation and Research Centre) have been divided into two groups, experiment and control. During a 6 – week implementation process, while the control group has received feedback through traditional methods, electronic feedbacks have been provided by the researcher teacher to the experimental group. Implementation – oriented quantitative data have been collected and analyzed with a pre-test and final test conducted at the beginning and end of such process. The student daybooks, researcher-teacher daybooks structured throughout the research and the data obtained from the focus group interviews have also constituted a source for the descriptive analysis. According to the outcome of the pre-test conducted on the experimental and control groups in the study, a significant distinction between the achievements scores of two groups has failed to be obtained. This situation has enabled us to conclude that the two groups were equivalent prior to application. And when looked at the final test scores between experimental and control groups, a significant difference is not seen between mean achievement scores between these two groups. Nevertheless, once looked at the last test values, it has been determined that the mean achievement scores of the experimental group are higher than the mean achievement scores of the control group. Within this framework, it has been concluded that the e-feedbacks were more effective in comparison to the traditional transmission of such feedbacks in developing the writing skill in process of Turkish teaching as a second language. As for the data obtained from the focus group interviews and student and researcherteacher daybooks, e-feedbacks have revealed that they had made positive contributions to the international students in developing their writing skills. Proceeding from these findings, it has been concluded that utilization of e-feedbacks in teaching the second language has made contribution to the writing ability of the students in quantitative and qualitative terms.
Collections
The following license files are associated with this item: