Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBedel, Emine Ferda
dc.contributor.authorAvci, Kerem
dc.date.accessioned2016-01-18T12:44:17Z
dc.date.available2016-01-18T12:44:17Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014
dc.identifier.citationAvci, K. (2015). Okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1283
dc.description.abstractBu çalışma, Balıkesir il merkezinde okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerin cinsiyet, yaş , sağ el-sol el kullanımı, doğum sırası, ailenin sosyoekonomik düzeyi ve okul öncesi eğitimi alma durumu gibi değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir ilk merkezinde bulunan MEB'e bağlı resmi okullarda 2013-2014 eğitim öğretim yılında kayıtlı bulunan 48-66 aylık 288 çocuk ve bunların ebeveynleri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ginsburg ve Baroody (2003) tarafından geliştirilen "Erken Matematik Yeteneği Testi 3 (TEMA-3) ve Genel Bilgi Formu" kullanılmıştır. TEMA-3’ün Türkçeye uyarlama ve standardizasyon çalışmaları Erdoğan (2006) tarafından yapılmıştır. Araştırma kapsamında ya , doğum sırası, el kullanım tercihi, SED ve okul öncesi eğitimi alma durumu bağımsız değişkenlerinin çocukların TEMA-3’ten aldıkları matematik yetenek puanı bağımlı değişkeninin anlamlı bir açıklayıcısı olup olmadığı çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet, doğum sırası ve el kullanımının çocukların matematik yeteneğinin anlamlı bir açıklayıcısı olmadığı, bulunmuştur. Yaş , SED ve okul öncesi eğitim alma durumunun ise TEMA-3’ten aldıkları matematik yetenek puanının anlamlı bir açıklayıcısı olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulgularının; program geliştirme, pedagojik müdahaleler ve çocukların matematik becerilerini hedefleyen değerlendirme araçları üzerine yapılacak yeni çalışmaları destekleyerek erken matematik eğitimi literatürüne katkıda bulunması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study is conducted to investigate 44-66-month-old preschool children’s mathematical abilities in relation to some variables such as gender, age, handedness, birth order, family socioeconomic level and early childhood education experience. The sample of this study consists of 288 44-66-month-old preschoolers registered in public preschools in central Balıkesir throughout the 2013-2014 school year and their parents. To collect data, TEMA-3 (Test of Early Mathematics Ability-3) developed by Ginsburg and Baroody (2003) and a demographic information form were used. Turkish adaptation and standardization of TEMA-3 are conducted by Erdo an (2006).). In the study independent variables of age, birth order, handedness, socioeconomic status (SES) and early childhood education experience are tested with multiple regression analysis to examine whether they are meaningful determinants of children mathematic ability scores obtained from TEMA-3 or not. The results indicated that the independent variables of gender, birth order and handedness are not statistically significant determinants of children's mathematical ability scores. Age, SES and early childhood education experience, on the other hand, are found to be statistically significant determinants of children’s mathematical ability scores obtained from TEMA-3. It is expected that the findings of this study contribute to the early childhood mathematics education literature by stimulating new studies in program development, pedagogical interventions and assessment tools targeting children's mathematical skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken matematik yeteneğien_US
dc.subjectOkul öncesi dönemde matematiken_US
dc.subjectSaymaen_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectProblem çözmeen_US
dc.subjectİnformal sayı bilgisien_US
dc.subjectAritmetik iş lemleren_US
dc.subjectEarly mathematics abilityen_US
dc.subjectMathematics in early childhooden_US
dc.subjectCountingen_US
dc.subjectMeasurementen_US
dc.subjectProblem solvingen_US
dc.subjectInformal number knowledgeen_US
dc.subjectArithmetic operationsen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of early mathematics abilities among 48-66-month-old preschool children in relation to some variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorAvci, Keremen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record