Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİzmirli, Serkan
dc.contributor.authorKahraman, Aydın
dc.date.accessioned2016-01-11T13:09:09Z
dc.date.available2016-01-11T13:09:09Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationKahraman, A. (2015). Web tabanlı ödev takip ve değerlendirme sisteminin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1235
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlerin ödev verebildiği, verdiği ödevin kontrollerini yapabildiği, ödev performansları ile ilgili raporlar alabildiği ve ödev takibinin öğrenciler ve veliler tarafından yapılabildiği bir web tabanlı ödev takip ve değerlendirme sistemi (E-ÖdevTakip) geliştirmek ve iyileştirmektir. Araştırmada bir sistem geliştirildiğinden tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir ili Havran Belediyesi'ne bağlı Hayat Okulu 5-A sınıfındaki dört öğretmen, 12 öğrenci ve yedi veli oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğretmenlerden yarı-yapılandırılmış görüşme ile, öğrencilerden ve velilerden ise açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Ayrıca araştırmada destek veri olarak kayıt dosyaları ve araştırmacı günlüğü tutulmuştur. Üç uzmandan (biri çoklu ortam tasarımı alanında, diğeri öğretim tasarımı ve materyal tasarımı alanında ve bir diğeri ise tasarım tabanlı araştırma alanında uzman) oluşan bir geçerlik komitesi kurulmuştur. Araştırmanın tüm süreçlerinde komitenin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma üç aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada alanyazına dayalı olarak taslak E-ÖdevTakip sisteminin içeriği (bileşenleri) belirlenmiş, ardından sistemin tasarımında kullanılabilirlik ölçütleri ve materyal tasarım ilkeleri göz önüne alınarak görsel senaryo (storyboard) oluşturulmuştur. Görsel senaryolara dayalı olarak taslak sistem geliştirilerek kullanıma hazır hale getirilmiştir. İkinci aşamada geliştirilen taslak sistem Hayat Okulu 5-A sınıfında uygulanmıştır. Paydaş görüşleri çerçevesinde sistemde iyileştirmeler (değişiklikler) yapılmıştır. İkinci aşamada iki iyileştirme döngüsü gerçekleştirilmiştir. Öncelikle I. iyileştirme döngüsünde paydaşlardan (dört öğretmen, 12 öğrenci ve yedi veliden) taslak sistemin içeriği, görsel tasarımı ve kullanılabilirliğine ilişkin veri toplanmıştır. Görüşler çerçevesinde sistemde iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir. Ardından ikinci iyileştirme döngüsünde paydaşlardan (dört öğretmen, 10 öğrenci ve beş veliden) iyileştirilen sistemin içeriği, görsel tasarımı ve kullanılabilirliğine ilişkin veri toplanmıştır. Paydaşlar sistemin iyileştirilmesine ilişkin herhangi bir görüş bildirmediklerinden iki iyileştirme döngüsü sonucunda sistem son halini almıştır. Araştırmanın üçüncü aşamasında ise E-ÖdevTakip sisteminin sağladığı yararların belirlenmesine yönelik paydaşlardan görüş alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler; sistemde ödev kontrolünün hızlı bir şekilde gerçekleştirildiğini, ödev raporunun hızlı bir şekilde alınabildiğini ve sistemin öğretmen, öğrenci ve veli arasındaki iletişimi kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. Öğrenciler; anlaşılmayan ödevlerin sistem üzerindeki mesajlaşma bölümünden sorulabilmesinin, okula gelmediklerinde ve ödevi düzgün bir şekilde not edemediklerinde ödevin sistemden öğrenilebilmesinin yarar sağladığını belirtmişlerdir. Veliler ise ödevin hızlı ve kolay bir şekilde öğrenilmesi, ödev durumunun kontrol edilebilmesi, anlaşılmayan ödevlerin sistem üzerinden sorulabilmesi bağlamında sistemin yararlı olduğunu ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to develop and enhance a web based homework monitoring and evaluation system (E-ÖdevTakip) that teachers can give homework, control them, receive reports about performances and students and parents can monitor homework in ministerial schools.In study, because a system developed, design based research method is used. This research’s participants are four teachers, 12 students and seven parents in 5/A class in Hayat School connected to Havran Municipality in Balıkesir. Research data has been gathered with semi-structured interviews from teachers and open-ended questions from students and parents. Also in research, log files and researcher diary have been kept as supportive data. A validity committee consisting of three experts (one in the field of multimedia design, one instructional and material design and one design based research) is generated. In all processes of this research, committees’ opinions are taken. Research consists of three stages. On the first stage, based on the literature, content (constituents) of draft E-ÖdevTakip System is determined. Next in system’s design, storyboard has been created in view of the fact that usability standards and material design principles. Draft system has been operationalized with developing based on storyboards. On the second stage, developed draft system has been used in 5/A class in Hayat School. Within the scope of stakeholders' opinions it has been made improvements (changes) about system. On the second stage two improvement loops have been performed. First of all in first improvement loop, data has been collected from stakeholders (four teachers, 12 students and seven parents) about content, visual design and usability of draft system. According to opinions, improvements have been made in system. Next, on second development loop, data has been collected from stakeholders (four teachers, 10 students and five parents) about content, visual design and usability of improved system. Because stakeholders haven’t expressed any opinion about improved system, its final form has been taken at the end of two improvement loops. As to third stage of the research, stakeholders' opinions have been taken to determine advantages of this E-ÖdevTakip System. According to results of research, teachers have expressed that they can do homework controls, take homework reports fast and system makes communication easier among teachers, students and parents. Students have expressed that it is beneficial to learn their homework easily via this system when they can’t go school and can't take notes about what the homework is. Parents have said that this system is useful in the way of learning homework easily and quickly, controlling homework status and asking homework that is not fully understood via system.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.titleWeb tabanlı ödev takip ve değerlendirme sisteminin geliştirilmesi ve iyileştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping and enhancing a web based homework monitoring and evaluation systemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorKahraman, Aydınen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record