Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorOmair, Khamees Fazaa
dc.contributor.authorDemir, Ramazan
dc.date.accessioned2015-12-25T08:58:29Z
dc.date.available2015-12-25T08:58:29Z
dc.date.issued2013-03
dc.identifier.citationOmair, K. F. ve Demir, R. (2013). توظيف اللغة الصامتة في التعبير القرآن [Sözsüz dilin Kur’ân-ı Kerim’in ifadelerinde kullanımı]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2, 9-45.en_US
dc.identifier.issn2147-2521
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/comuifd/article/view/5000127842
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1206
dc.description.abstractBu makalede insanlar arasında en önemli iletişim vasıtalarından birisi olması yönüyle sözsüz dilin (beden ve işaret dili vb.) Kur’ân-ı Kerim’deki delalet işlevi incelenmektedir. Çünkü sözlü dil, kendimizi ifade ettiğimiz tek araç değildir. Bunun yanında bir de sözsüz dil vardır. Nitekim çoğu zaman başkalarıyla konuşma esnasında söylemek istediğimizi belirli işaret ve hareketlerle ifade ederiz. Söz konusu hareketler ister yüz mimikleri ile ister eller ile olsun veya yürüme ya da oturma poziyonundayken bütün beden ile olsun konuşma diline denk hatta çeşitli iletişim bağlamlarda ondan üstün sağlam bir bilgi sayılır. İnsanlar birbirleriyle iletişim kurarken kendilerini ifade etmek için iki ana yol izlerler. Bu iki yolun birincisi hepimizin bildiği ve konuşma dili dili diye tanımlanan sözlü dil ikicisi ise sözsüz dil şeklinde ifade edebileceğimiz (beden ve işaret dili gibi) sözlü dil dışında kalan bütün iletişim şekilleridir. İletişim halinde mütekellim ve dinleyicenin bedenlerinin hareketsiz bir şekilde sabit durması çok zordur. Tam aksine göz, yüz mimikleri ve bedenin diğer tüm organları iletişimde kullanılabileceği gibi beden de bir bütün olarak iletişimde kullanılır. Çünkü beden ve onun organları, meramı başkalarına ulaştıran ve onları büyük ölçüde etkileyen yardımcı araçları temsil eder.en_US
dc.description.abstractThe present research reviews Qur’anic semantic function for the silent language as being the most important means of communication among humans. Talking is not the only way that we express ourselves; rather, there is what is known as the silent language. We often move and express what we say through certain movements and gestures while talking with others. Those movements, whether using face, hands, the whole body, the way to sit or walk are regarded as a separate science equivalent to the spoken one or maybe preceding it in different communicative contexts. When you communicate with others, you act in two ways to express, i.e. speaking and movement. It is difficult to keep your body or your addressee’s body static, but there are body movements, which represent aids to convey meanings to others and affect them significantly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectSözsüz dilen_US
dc.subjectSözlü dilen_US
dc.subjectKur'anen_US
dc.subjectKur'ani Tabiren_US
dc.subjectLanguage
dc.subjectSpoken language
dc.subjectSilent language
dc.subjectQur’an
dc.subjectQur’anic expressions
dc.titleتوظيف اللغة الصامتة في التعبير القرآنen_US
dc.title.alternativeSözsüz Dilin Kur’ân-ı Kerim’in İfadelerinde Kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe Usage of Silent Language in Qur’anic Expressionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR144343en_US
dc.relation.ispartofKilitbahir (İlahiyat Fakültesi Dergisi)en_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record