Search
Now showing items 1-10 of 228
Kampüs Öğrencilerinin Eşzamanlı Uzaktan Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)
Bu çalışmada kampüs öğrencilerinin eşzamanlı çevrimiçi eğitimde yaşadıkları problemler tanımlanmaya ve nedenleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu nedenle çevrimiçi öğretim gören kampüs öğrencilerinin karşılaştıkları ...
Öğrenme Halkası Modellerinin Fen Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Ürünlerine Etkisi: Meta Analiz Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)
Araştırmada, Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım öğrenme halkası modeli kullanımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisini belirlemek amacıyla meta analiz çalışması yapılmıştır. 2007–2016 yılları arasında yapılmış ...
Bir Ülke-Bir Kıta İlişkileri: Çin-Afrika Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-02)
Bu çalışma; 1970’lerden itibaren uluslararası alanda etkisini artırmaya başlayan Çin ile halen 55 ülkenin bulunduğu Afrika kıtası arasındaki ilişkilerin tarihsel arka planının, ilişkilerde yaşanan değişimin ve günümüzde ...
1949 Sonrası Hariçte Doğu Türkistan Davası ve Tayvan Yönetiminin Tutumu
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-04)
1949 yılında Doğu Türkistan’ın Komünist Çin işgaline uğramasıyla vatanlarından ayrılan ve büyük çoğunluğu Türkiye’ye yerleşen Doğu Türkistanlılar, davalarını dünya kamuoyuna duyurabilmek için büyük bir çaba ve yoğun bir ...
Preliminary Observations and Assessment of Çanakkale-Ayvacık Earthquake Activity
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-05)
A project was begun to monitor earthquake activity at the southwest branch of the Biga Peninsula in Ayvacık and close surroundings beginning on 14 January 2017 with Mw=4.6 and continuing through 6 February 2017 with Mw=5.5 ...
Post-Amerikan Dünya Düzeninde Kimlik Politikaları: Yeni Çin Kimliğine Karşı ‘Büyük Amerika’
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-31)
Uluslararası İlişkiler Teorilerinde realist paradigma son dönemde ekonomik bir güç olarak yükselişinin Çin’i diğer devletler için ‘tehdit’ oluşturan saldırgan politikalara iteceğini iddia etmektedir. Özellikle ABD, Çin’in ...
Göz Ardı Edilen Program ve Türkiye’deki Yansımaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)
Öğrencilerin amaçlanan bilgi, beceri ve tutumlara ulaşması için izlenen yol olarak tanımlanan (Tyler, 1986) eğitim programı, Posner ve Eisner tarafından farklı türlere ayrılmıştır. Göz ardı edilen program bu türlerden bir ...
Fransa ve Türkiye’deki Okullarda Yürütülen Rehberlik Hizmetlerinin İncelenmesi: Karşılaştırmalı Durum Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)
Çalışmanın amacı, Fransa ve Türkiye’de ilkokul-ortaokul düzeyinde yürütülen rehberlik hizmetlerinin, rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu kişilerin görüşleri doğrultusunda iki ülke arasında karşılaştırma yapılarak ...
Marmara Denizi'nde Algarna ile Avlanan Triglidae Türlerinin Boy-Ağırlık İlişkisi ve Bolluk Dağılımı
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-07-24)
Bu çalışmada, Marmara Denizi'nde üç kırlangıç türünün Chelidonichthys lucerna (Linnaeus, 1758), Lepidotrigla cavillone (Lacepède, 1801), Eutrigla gurnardus (Linnaeus, 1758)’un boy-ağırlık ilişkileri, birim av miktarları ...
Planning Education in the Case Study of the Course of Metropolitan Planning in Istanbul
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-02)
This paper examines the courses, which are called “Metropolitan Planning in Istanbul” in Marmara University, using a Bourdieu’s participant objectivation method. These courses are in Global Cities and Istanbul Studies ...