Search
Now showing items 1-10 of 1304
Erken çocukluk dönemindeki çocukların (60-72 ay) düşünme düzeylerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin düşünme eğitimi ile ilgili tutumlarının incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Araştırmanın genel amacı; okul öncesi öğretmenlerin düşünme eğitimi ile ilgili tutumlarının ve 60-72 aylık çocukların eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesidir. Çalışma evrenini, 2009-2010 Eğitim – Öğretim yılı bahar ...
An investigation into the relationship between individual differences and use of listening comprehension strategies by tertiary level advanced learners of English
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
The aim of this study is to investigate the use of listening comprehension strategies by advanced learners of English. The study also explores possible relationships between use of strategies and some individual differences ...
Sosyal dışlanma sorunu ve mücadele yöntemleri (Çanakkale Fevzi Paşa Mahallesi örneği)
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Son yıllarda ülkelerin çoğunda ortaya çıkan sosyal dışlanma, Türkiye’de hissedilir boyutlara ulaşmıştır. Sosyal dışlanma kavramı 1970’li yıllardan günümüze kadar değişen sosyo-ekonomik koşulları kapsayarak ülkelere göre ...
Seramik hediyelik eşya üretiminde tasarım ve işlev analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
“Seramik Hediyelik Eşya Üretiminde Tasarım ve İşlev Analizi” adlı tez çalışması; seramik hediyelik eşyaların barındırdığı tasarım ve işleve yönelik sorunların belirlenmesini ve bu sorunlara çözüm önerisi olabilecek bulguların ...
Assos Athena Tapınağı restorasyonu proje önerisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Assos Athena Tapınağı Restorasyonu Proje Önerisi Assos akropolünde yer alan tapınak, kentin koruyucusu olarak bilinen Tanrıça Athena ‘ya adanmıştır. Yapının, M.Ö. 6.yy. da inşa edildiği bilinmektedir. Yapı, Ion düzenine ...
Türkçe ve Almancanın ikinci dil olarak öğretilmesinde kullanılan iki ders kitabının yazma becerisi açısından karşılaştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Yabancı dil öğretiminde yazma en önemli becerilerden biridir. Çünkü bireyin dile ne kadar hâkim olduğu ancak konuşma ve yazma becerileri alanlarındaki başarısıyla ölçülebilir. Ayrıca yazabilmek için öğrencinin okuduğunu, ...
Okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu çalışma, Balıkesir il merkezinde okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerin cinsiyet, yaş , sağ el-sol el kullanımı, doğum sırası, ailenin sosyoekonomik düzeyi ve okul öncesi eğitimi alma ...
Romanya’da okutulan ve Rumen Eğitim Bakanlığı tarafından basılan ilköğretim Türkçe ders kitaplarının yazım, noktalama yanlışlıkları ve anlatım bozuklukları bakımından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırmada, Romanya ilköğretim okullarında okutulmakta olan Türkçe ders kitaplarındaki yazım ve noktalama yanlışlıkları ile anlatım bozuklukları incelenmiştir. Araştırmada, doküman taraması yöntemi ile elde edilen ...
Yükseköğretim öğrencilerinin işlevsel yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-01-01)
Bireylerin üniversitelere gitme sebeplerine bakıldığında ilk sırada herhangi bir devlet kurumunda ya da özel kurum ve kuruluşlarda iş sahibi olabilmek amacı yer almaktadır. Her yıl ülkemizin farklı yerlerinden binlerce ...
1989 sonrası yaşanan ekonomik krizlerde kayıt dışı ekonomi: Türkiye değerlendirmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
1970’li yılların başında, gelişmiş ülkelerde dikkat çekmeye baslayan kayıt dışı ekonomi Türkiye’de 1990’lı yıllarda ön plana çıkmıştır. Kayıt dışı ekonomiyi ise ön plana çıkaran birçok (gelir kaybı, adaletsizlik, gibi) ...