Browsing by Author "Çoruk, Adil"
Now showing items 1-10 of 10
-
COVID-19 sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ve okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışlarına yönelik öğretmen algıları
Altınağaç, Saadet (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı salgın döneminde okul yöneticilerinin teknolojik öz yeterliklerinin yönetime yansımasına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Bununla birlikte yine bu okullarda görev yapan ... -
İlkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki
Canbaz, Sinem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; 2020-2021 eğitim öğretim yılında Tekirdağ ilinin Süleymanpaşa ve Şarköy ilçelerinde bulunan ilkokul ve ortaokul devlet okullarında görevli öğretmenlerin örgütsel adalet ile örgütsel sessizlik düzeyleri ... -
Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki
Turhan, Elif (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, temel eğitim kademesindeki (okul öncesi, ilkokul ve ortaokul) devlet okullarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algılarını ... -
Okul yöneticilerinin örgütsel zekâ ve performans değerlendirme algıları arasındaki ilişki
İzci, İbrahim (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin, örgütsel zekâ ile performans değerlendirme algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma ... -
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ile değişimi yönetme yeterlik algıları arasındaki ilişki
Yumuşak, Şemsi (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Çanakkale ilinin merkez ve on bir ilçesinde temel eğitim kademesindeki (ilkokul ve ortaokul) devlet okullarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin güncel teknoloji ... -
Örgüt içi iletişimde sosyal medya kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
Barıtçı, Abdulhalim Kubilay (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada yeni bir iletişim aracı olarak sosyal medya servislerinin, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda kullanımına yönelik okul yöneticileri ve öğretmenlerin algıları ve kullanım düzeyleri belirlenmiştir. ... -
Planlı Kalkınma Dönemindeki Milli Eğitim Şûra Kararlarının Kalkınma Planlarındaki Eğitime İlişkin Hedefler Çerçevesinde Değerlendirilmesi
Çoruk, Adil (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-12-30)Türkiye’de 1933 yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı’nın en yüksek danışma organı olarak Milli Eğitim Şûraları gerçekleştirilmektedir. Şuraların dayanağı “2287 sayılı Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun” ile ortaya konulmuştur ... -
Uzaktan eğitim sürecinde dijital dönüşüm hedeflerinin gerçekleştirilme düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Turhan, Tuba (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada Çanakkale ilinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ve bu kurumlarda eğitim gören öğrencilerin dijital dönüşüm kavramına yönelik görüşleri ele alınarak, uzaktan eğitim sürecinde 2023 Eğitim ... -
Values Education Problematic : Determining the Status According to Classroom Teachers Opinons
Genç, Salih Zeki; Tutkun, Tugay; Çoruk, Adil (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015-04)It is a known fact that values education is mostly done via modeling. During the acquisition process of values individuals observe models that are known as “reference group” in their environment. In this value acquisition ... -
Yönetim süreçleri açısından yöneticilerin duygu yönetimi davranışları
Çoruk, Adil (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bireyler günlük hayatta ve iş yaşamlarında birçok duygu yaşamaktadırlar. Bireylerin yaşamlarında duyguların önemli bir yeri vardır. Duygular, bireylerin kararlarını vermelerinde, faaliyetlerini belirlemelerinde yardımcı ...